Pytania i odpowiedzi

  1. Jaki dystans ma do przebiegnięcia sztafeta?
    • sztafeta ma do pokonania łączny dystans 42 km 195 m, czyli dystans maratonu.
  2. Z ilu osób składa się drużyna startująca w sztafecie? Czy drużyny mogą być mieszane?
    • drużyna musi składać się z 6 osób i może być mieszana, choć nie musi. Dopuszczane są więc drużyny kobiece, męskie lub mieszane.
  3. Jak mogę zarejestrować się do biegu?
    • do sztafety całą drużynę zgłasza kapitan wybrany przez zespół
  4. Czy każdy z zawodników opłaca udział w sztafecie indywidualnie?
    • Po rejestracji drużyny opłaty dokonuje się również za całą drużynę. Wysokość opłaty uzależniona jest od terminu jej wnoszenia. Opłaty można dokonać przelewem na konto Fundacji Białystok Biega (numer konta 15 1140 2017 0000 4702 1304 3240 w mBank)
  5. Czy jeden zawodnik może pobiec więcej niż jedną zmianę w swojej drużynie?
    • nie, zawodnik nie może startować w więcej niż jednej zmianie w jednej drużynie.
  6. Czy jeden zawodnik może startować w więcej niż jednej drużynie?
    • tak, jeden zawodnik może startować w więcej niż jednej drużynie, przy czym start w każdej dodatkowej drużynie wymaga pokonania dodatkowego odcinka. Np. w drużynie „Team A” zawodnik biegnie w pierwszej zmianie dystans 7,195 km, zaś w drużynie „Team B” wystartuje w ostatniej zmianie na dystansie 5 km.
  7. Ile muszę mieć lat, żeby wystartować w sztafecie?
    • aby wystartować na dystansie 5 km musisz mieć ukończone 12 lat, zaś aby wystartować na dystansie 7,195 km lub 10 km musisz mieć ukończone 15 lat w dniu zawodów.
  8. Czy każdy z zawodników kończących swój bieg otrzyma medal pamiątkowy, czy tylko osoba biegnąca w ostatniej zmianie?
    • Każdy uczestnik biegu otrzyma medal.
  9. Kto odbiera pakiety startowe w Biurze Zawodów?
    • Pakiety startowe zawodnicy odbierają indywidualnie w biurze zawodów.
  10. Jaki jest limit czasu na pokonanie całego dystansu przez drużynę?
    • Limit czasu na pokonanie całego dystansu wynosi 5 godzin.
  11. W jaki sposób będzie przekazywana zmiana?
    • Każda z drużyn biorących udział w sztafecie otrzyma pałeczkę z chipem. W strefie zmian zawodnik, który kończy swój bieg przekazuje pałeczkę następnemu w kolejności uczestnikowi sztafety. Zgubienie pałeczki spowoduje dyskwalifikację całej drużyny!
  12. Na jakiej pętli rozgrywane będą zawody?
    • Sztafeta maratońska rozgrywana będzie na pętli ok 2,5 km.
  13. Czy każda osoba z drużyny będzie miała do pokonania taki sam dystans?
    • Drużyna ma do pokonania łączny dystans 42,195 km. Cały dystans będzie podzielony na następujące odcinki: 7,195 km + 10 km + 10 km + 5 km + 5 km + 5 km.
  14. Czy można zmienić kolejność pokonywanych dystansów?
    • Nie. Każda z drużyn musi pobiec dokładnie wg wskazanego schematu przez Organizatora.
  15. Czy w czasie zgłaszania drużyny kapitan przypisuje konkretny dystans do danego zawodnika?
    • Tak. W czasie rejestracji kapitan wpisuje w jakiej kolejności zawodnicy będą startować. Tym samym przypisuje dystans do każdego z uczestników zespołu.
  16. Czy po dokonaniu rejestracji możliwa jest zmiana zawodników lub zadeklarowanego dystansu?
    • Tak, jest to możliwe. O sposobie i terminach dokonywania zmian przeczytasz w regulaminie.
  17. Czy wniesiona opłata może zostać zwrócona?
    • Raz wniesiona opłata startowa nie może być zwrócona.
  18. Czy w czasie biegu prowadzone będą klasyfikacje wiekowe?
    • z racji na to, że rozpiętość wiekowa zawodników startujących w jednej drużynie może być bardzo duża, taka klasyfikacja nie będzie prowadzona.
  19. Czy będą prowadzone jakieś specjalne klasyfikacje?
    • Tak. W Electrum Ekiden będą prowadzone klasyfikacje: Firmowa, Kobieca i Akademicka.
  20. Czy sztafeta w Białymstoku ma cel charytatywny?
    • Tak, najważniejszym celem organizacji sztafety maratońskiej jest zebranie funduszy na rzecz Fundacji „Pomóż Im” – Hospicjum dla Dzieci. Z każdej opłaty 30% wpisowego przeznaczane jest na cel charytatywny.
  21. W jaki sposób mogę pomóc?
    • Przede wszystkim biorąc udział w sztafecie. Część z opłat startowych zostanie przekazana na rzecz Fundacji „Pomóż Im”. Możesz też wpłacić indywidualnie lub drużynowo dodatkową, dowolną kwotę. 100% dodatkowych kwot będzie przeznaczonych na potrzeby Fundacji „Pomóż Im”.
  22. Czy drużyna może wpłacić większą kwotę niż wynika to z regulaminu zawodów?
    • Tak, zachęcamy do tego! Każda z drużyn może wpłacić kwotę przewyższającą opłatę startową. Nadwyżka w 100% będzie przekazana na rzecz Fundacji.

 

 

Podziel się artykułem ze znajomymi!